Resumen:
Aquest projecte s’ha creat amb la intenció d’elabor
ar i implementar tasques i/o activitats que,
amb els suports i ajuts adequats, hem potenciat i h
em fomentat les habilitats adaptatives,
prioritzant aquelles que guarden relació amb les ha
bilitats d’interacció social i les habilitats
d’autocura. Durant aquest període i tenint en compt
e els fonaments constructivistes, tot
l’alumnat i, en concret l’alumne amb discapacitat i
ntel·lectual, s’han reeixit com a part rellevant i
activa del procés d’ensenyament aprenentatge, mitja
nçant situacions significatives i funcionals i
que a través de les quals els alumnes s’han implica
t activament i han experimentat la seva
confiança en la seva pròpia capacitat. En un entorn
natural com és l’escola, hem creat una
xarxa funcional, un ambient ric en estímuls, incidi
nt des d’un punt de vista inclusiu en la
importància d’oferir un ensenyament adaptat i flexi
ble a traves de l’ajuda que ens ha ofert
diversos agents com ara el tutor, diversos docents,
personal administratiu i, sobretot, la dels
seus companys de l’aula, els quals utilitzant diver
sos procediments que provenen de la
metodologia cognitivoconductual, han fet possible q
ue l’alumne amb necessitats educatives
especials hagi avançat en el seu desenvolupament ps
icològic. Per a elaborar aquest projecte
hem partit del convenciment que tots els alumnes ha
n d’estar i han de pertànyer a la comunitat
educativa. Aquesta visió ens ha servit per a intent
ar crear condicions que han promogut un
apropament en tots dos sentits, compartint experièn
cies mútues on l’esforç s’ha produït des
d’una doble direcció i no només des de l’alumne amb
necessitats educatives especials i on tots
els alumnes han progressat en el seu desenvolupamen
t d’autonomia a nivell personal i social i,
per tant, en una millora en la seva qualitat de vida.