español | gallego | euskera | catalán | portugués | inglés
 

Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.author Cívico Gómez, Ana María
dc.coverage.spatial España
dc.date 2012
dc.date.accessioned 2013-11-25T09:32:22Z
dc.date.available 2013-11-25T09:32:22Z
dc.date.issued 2013-11-25
dc.identifier.uri http://riberdis.cedd.net/handle/11181/3984
dc.description.abstract Aquest projecte s’ha creat amb la intenció d’elabor ar i implementar tasques i/o activitats que, amb els suports i ajuts adequats, hem potenciat i h em fomentat les habilitats adaptatives, prioritzant aquelles que guarden relació amb les ha bilitats d’interacció social i les habilitats d’autocura. Durant aquest període i tenint en compt e els fonaments constructivistes, tot l’alumnat i, en concret l’alumne amb discapacitat i ntel·lectual, s’han reeixit com a part rellevant i activa del procés d’ensenyament aprenentatge, mitja nçant situacions significatives i funcionals i que a través de les quals els alumnes s’han implica t activament i han experimentat la seva confiança en la seva pròpia capacitat. En un entorn natural com és l’escola, hem creat una xarxa funcional, un ambient ric en estímuls, incidi nt des d’un punt de vista inclusiu en la importància d’oferir un ensenyament adaptat i flexi ble a traves de l’ajuda que ens ha ofert diversos agents com ara el tutor, diversos docents, personal administratiu i, sobretot, la dels seus companys de l’aula, els quals utilitzant diver sos procediments que provenen de la metodologia cognitivoconductual, han fet possible q ue l’alumne amb necessitats educatives especials hagi avançat en el seu desenvolupament ps icològic. Per a elaborar aquest projecte hem partit del convenciment que tots els alumnes ha n d’estar i han de pertànyer a la comunitat educativa. Aquesta visió ens ha servit per a intent ar crear condicions que han promogut un apropament en tots dos sentits, compartint experièn cies mútues on l’esforç s’ha produït des d’una doble direcció i no només des de l’alumne amb necessitats educatives especials i on tots els alumnes han progressat en el seu desenvolupamen t d’autonomia a nivell personal i social i, per tant, en una millora en la seva qualitat de vida.
dc.language.iso ca
dc.publisher Universitat Oberta de Catalunya
dc.relation 147
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.es
dc.subject Discapacidad intelectual
dc.subject Estudiantes
dc.subject Inclusión social
dc.subject Inclusión educativa
dc.subject Interacción social
dc.subject Actividades
dc.subject Recomendaciones
dc.subject Experiencias
dc.subject Cataluña
dc.subject España
dc.title Les habilitats adaptatives : L'ajuda i l'acompanyament d'un alumne amb discapacitat intel·lectual
dc.type Estudio

Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Related Items