Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Cívico Gómez, Ana María | |
dc.coverage.spatial | España | |
dc.date | 2012 | |
dc.date.accessioned | 2013-11-25T09:32:22Z | |
dc.date.available | 2013-11-25T09:32:22Z | |
dc.date.issued | 2013-11-25 | |
dc.identifier.uri | http://riberdis.cedd.net/handle/11181/3984 | |
dc.description.abstract | Aquest projecte s’ha creat amb la intenció d’elabor ar i implementar tasques i/o activitats que, amb els suports i ajuts adequats, hem potenciat i h em fomentat les habilitats adaptatives, prioritzant aquelles que guarden relació amb les ha bilitats d’interacció social i les habilitats d’autocura. Durant aquest període i tenint en compt e els fonaments constructivistes, tot l’alumnat i, en concret l’alumne amb discapacitat i ntel·lectual, s’han reeixit com a part rellevant i activa del procés d’ensenyament aprenentatge, mitja nçant situacions significatives i funcionals i que a través de les quals els alumnes s’han implica t activament i han experimentat la seva confiança en la seva pròpia capacitat. En un entorn natural com és l’escola, hem creat una xarxa funcional, un ambient ric en estímuls, incidi nt des d’un punt de vista inclusiu en la importància d’oferir un ensenyament adaptat i flexi ble a traves de l’ajuda que ens ha ofert diversos agents com ara el tutor, diversos docents, personal administratiu i, sobretot, la dels seus companys de l’aula, els quals utilitzant diver sos procediments que provenen de la metodologia cognitivoconductual, han fet possible q ue l’alumne amb necessitats educatives especials hagi avançat en el seu desenvolupament ps icològic. Per a elaborar aquest projecte hem partit del convenciment que tots els alumnes ha n d’estar i han de pertànyer a la comunitat educativa. Aquesta visió ens ha servit per a intent ar crear condicions que han promogut un apropament en tots dos sentits, compartint experièn cies mútues on l’esforç s’ha produït des d’una doble direcció i no només des de l’alumne amb necessitats educatives especials i on tots els alumnes han progressat en el seu desenvolupamen t d’autonomia a nivell personal i social i, per tant, en una millora en la seva qualitat de vida. | |
dc.language.iso | ca | |
dc.publisher | Universitat Oberta de Catalunya | |
dc.relation | 147 | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.es | |
dc.subject | Discapacidad intelectual | |
dc.subject | Estudiantes | |
dc.subject | Inclusión social | |
dc.subject | Inclusión educativa | |
dc.subject | Interacción social | |
dc.subject | Actividades | |
dc.subject | Recomendaciones | |
dc.subject | Experiencias | |
dc.subject | Cataluña | |
dc.subject | España | |
dc.title | Les habilitats adaptatives : L'ajuda i l'acompanyament d'un alumne amb discapacitat intel·lectual | |
dc.type | Estudio |